Semnatura digitala BRD

Iata comentariul lui M.A. postat la articolul Efectele noului
acord cu FMI:

Am fost la BRD pentru a face o donatie si dupa ce am depus
banii, pe langa cartea de identitate si chitanta care atesta
suma depusa, mi s-a cerut sa semnez digital pe un dispozitiv
electronic amplasat pe ghiseu. Am cerut explicatii functionarei,
mi s-a spus ca acea semnatura se cere o singura data si va fi
ulterior folosita in tranzactiile efectuate de acelasi client
si, cel mai grav, CA INLOCUIESTE CARTEA DE IDENTITATE si ca
astfel, ei nu vor mai face de fiecare data o copie xerox a
cartii de identitate a clientului.
Au o practica foarte suspecta – te iau repede prin surprindere,
nu ai timp sa te gandesti sau sa refuzi tranzactia pentru ca ei
deja au inceput sa proceseze datele de pe C.I.
Am semnat si ulterior am sunat la telverde (relatii clienti)
pentru a cere informatii suplimentare. Mi s-a spus ca, daca
vroiam, puteam refuza semnarea electronica si ca acea semnatura
ramane stocata in baza lor de date. Mi s-a spus ca, daca vreau,
pot face o cerere prin care sa solicit bancii ca nu doresc ca
semnatura mea sa ramana stocata in format electronic in baza lor
de date.
Merg la banca, vreau sa fac cererea, mi se spune ca nu se poate,
ca o data ce am semnat, nu mai pot reveni asupra deciziei mele.
Surpriza lor a fost insa ca mi-am facut lectiile inainte, am
citit legea 677/2001 de protectie a datelor cu caracter
personal, precum si conditiile generale de utilizare a
serviciilor bancii : invoc drepturile mele din conditiile
generale de utilizare, conform carora am dreptul de interventie
asupra datelor personale, aici fiind incluse colectarea,
inregistrarea, stocarea, adaptarea, modificarea, reactualizarea,
blocarea, stergerea, distrugerea.

Astfel, daca omul nu merge la banca pregatit, i se spun tot
felul de vrute si nevrute, i se invoca motive nejustificate si
daca nu se face apel la lege sau la clauzele bancare, conform
carora clientul are dreptul de interventie asupra datelor, de
stergere, blocare, reactualizare, functionarul ii va spune
clientului neinformat ca o data ce a semnat, acea actiune e
ireversibila si clientul nu are cum sa intervina.

Este foarte grav ce se intampla, lumea semneaza in necunostinta
de cauza, si astfel, te poti trezi ca ai un credit facut pe
numele tau, fara ca tu sa stii, sau alte actiuni prin care
libertatea clientului este ingradita. Cine are acces la
semnatura clientului poate efectua in numele acestuia diverse
operatiuni, (retragere de numerar, creedite, etc), deoarece
semnatura electronica inlocuieste prezenta buletinului.

Faceti cunoscuta practica de la BRD, ii rog si pe altii care
s-au confruntat cu situatii similare sa expuna cazul sau.

About Gabriel

They all want to go to heaven... but nobody wants to die...
Acest articol a fost publicat în Informatii Utile. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

