Capsuna si beneficiile ei

486767_446525688771519_627129977_n

8 dintre cele mai importante beneficii ale consumului de căpşuni asupra organismului:

Dietă
O cană de căpşuni conţine peste 13% din necesarul zilnic de fibre alimentare şi doar 43 kcal. Fibrele alimentare din căpşuni ajută la menţinerea digestiei sănătoase, la scăderea tensiunii arteriale precum şi laevitarea supraalimentării.

Antioxidanţi
Căpşunile conţin compuşi chimici numiţi fenoli. Antocianina, un fenol găsit în abundenţă în căpşuni, dă culoarea roşie fructelor. Atunci când se consumă alimente bogate în antocianină, nivelul acidului uric creşte, acesta având un rol antioxidant în organism.

Anti-inflamator
Fenolii din căpşuni luptă împotriva multor boli inflamatorii, cum ar fi osteoartrita, astmul şi ateroscleroza, prin inhibarea ciclooxigenazei (COX), în acelaşi mod în care o fac aspirina şi ibuprofenul. Avantajul consumului de căpşuni faţă de medicamente este că nu are efecte secundare nedorite.

Anti-cancer
Antioxidanţii şi agenţii anti-inflamatorii găsiţiîn căpşuni,luptă împotriva debutului multor forme de cancer. În această luptă, participă şi vitaminele C şi B9 dar şi flavonoidele Quercetin şi Kaempferol.

Ochii sănătoşi
De curând, a fost publicat un studiu din care reiese că 3 sau mai multe porţii de căpşuni pe zi pot reduce posibilitatea de a dezvolta degenerescenţa maculară.

Vitamina C
O cană de căpşuni conţine 136% din necesarul zilnic de vitamina C, un antioxidant eficient, care poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, asigura un sistem imunitar sănătos şi bloca apariţia bolilor oculare, cum ar fi cataracta şi degenerescenţa maculară.

Mangan
O cană de căpşuni conţine 21% mangan, un nutrient esenţial care acţionează ca un antioxidant puternic şi agent anti-inflamator. Prin creşterea nivelurilor de superoxid-dismutaza (SOD), enzimă responsabilăcu regenerarea celulelor, manganul nu numai că ajută în lupta împotriva radicalilor liberi şi a stresului oxidativ, dardiminuează şi inflamaţia celulară, o altă cauză a numeroaselor boli cardiovasculare.

Oase sănătoase
Manganul este, de asemenea, foarte benefic pentru sănătatea oaselor, ajutând la construirea şi menţinerea structurii acestora.Potasiul, vitamina K şi magneziul din căpşuni sunt, de asemenea, importante pentru sănătatea oaselor.

About Gabriel

They all want to go to heaven... but nobody wants to die...
Acest articol a fost publicat în Informatii Utile. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s